2012.12.06. 22:36
A Fidesz-tandíj valódi célja
Miután nyilvánosságra került, hogy az Orbán-kormány a felsőoktatásban az államilag finanszírozott helyek számát 10.000 főre redukálja, nagy felzúdúlás következett be a magyar társadalomban, a hírportálokon, és a blogger közösségek berkein belül is. Maga a hír nem meglepetés azoknak, akik év(tized)ek óta hangoztatják, hogy Orbán Viktor és csapata nem több mint egy felelőtlen és szélhámos banda. Ébresztő (!) lehet ez azoknak, akik ezt még mindig nem vették észre. Mi áll ennek a döntésnek az elfogadása hátterében? Mi a valós célja a tandíj bevezetésével Orbán Viktornak és a Fidesznek?
Miután a Fidesz-klánnak sikerült a legfontosabb politikai- gazdasági- kulturális pozíciókat az arra alkalmas személyekkel feltöltenie, az államot a saját arculatára formáznia, elkezdődött a magyar társadalom átalakítása, amiben ellenvéleménynek nagyobb dimenzióban helye nincsen. A kritikusok sokasága persona non grata besorolás alá került az orbáni államban. Orbán legszívesebben megszabadulna minden egyes ellenzőjétől, de a 2012-es Magyarországon – az Európai Uniós tagsági kötelességeknek megfelelően - egy csapásra ez nem lehetséges.
A Fidesz-közeli HÖOK kampánya a 2008-as szociális népszavazás előtt
Hát akkor kell egy olyan rendszer – a jelenlegi uniós szabályokat alapul véve -, ami lényegében megegyezik a kritikától mentes szisztémával, és ami hosszútávon mégiscsak létrehoz egy ellenvéleménytől mentes övezetet.
Egy antidemokratikus rendszer, ha teheti, megszabadul az ellenvéleményt formálók jelentős részétől, így hárítva el az állami berendezkedésre leskelődő kihívást, a konkurens vélemények által képzett veszélyt. Az orbáni hatalom pedig ennek a tézisnek a tökéletes példaképe. A kormány oktatáspolitikája mellett elég megfigyelnünk a szociális- és foglalkoztatáspolitikát, ami egyértelműen az anyagilag legtehetősebbeket favorizálja, a financiálisan gyengébbeket pedig teljes mértékben kitaszítja.
A bevezetésre kerülő tandíj valódi lényege pedig nem más, mint a jövő Magyarországát vezető elit saját ideológia alapokon való kiképzése, és az ellenvéleményt képviselő diákoktól – akik a későbbiekben a legkisebb veszélyforrást is képezhetnék az államapparátusra– való megszabadulás. Azon diákok, akik a konzervatív, orbáni értékrendtől bármi módon is eltérnek, távozhatnak.
„Tessék, el lehet menni.” – Szóban nincsen mersze Orbánnak mindezt kinyilvánítani, de lényegében ajtót nyitott a liberális, baloldali ideológiát képviselő tanulók táborának. Fizethetnek tandíjat Münchenben, Londonban, Madridban, vagy akár tanulhatnak ingyért Bécsben, ezeken a helyeken, szabadon elmondhatják véleményüket, de itt nekem ne szennyezzék a levegőt – hangzik az orbáni filozófia.
Orbán Viktor elkezdte a magyar társadalom kritikusok tízezreitől való megtisztítását. Ez a kritikusi tisztogatás pedig nem csak a jelenre szól, hanem egy jól kidolgozott terv alapján évtizedekre. Ami pedig garantálni fogja a Fidesz és Orbán hatalmának hosszantartó mivoltát.
Orbán ezzel a lépéssel kétséget nem hagyva a magyar nemzet jelenlegi és jövőbeli boldogulása ellen tesz. Nagy számban üldözi el a jövő Magyarországának képzett rétegét - leendő orvosokat, ügyvédeket, közgazdászokat -, megfosztva ettől az országot a valódi felemelkedés lehetőségétől. A magyar történelem során már láttunk hasonló húzásokat. A történelem pedig…
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Gyurcsány dicséretére érdemes tervezetek és határozatok 2012.12.07. 11:24:47
Trackback: 24 milliós tandíjtartozást vihet magával a sírba Orbán Viktor 2012.12.07. 10:28:25
Trackback: A felsőoktatásban is eljön az utasításos rendszer? 2012.12.07. 10:27:16
Trackback: Orbán megint utcára vinné a randalírozó fideszes kemény magot 2012.12.07. 10:22:29
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2012.12.07. 09:55:06
kiszamolo.hu/melyik-az-olcsobb-az-allamnak-diakhitel-vagy-a-tandij/
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.07. 10:08:39
1. Orbán nem konzervatív. Ne terjesszük ezt a mítoszt.
2. Hogyan lehet elérni, hogy a tízezerbe csak Orbán hívei kerüljenek be?
Fő a jó memória 2012.12.07. 10:09:59
"A helyzet úgy áll, ha tandíj lett volna, akkor én ma nem állnék itt. Ha tandíj lett volna akkortájt, Önök közül nagyon sokan nem ülnének ma itt. Beszéljünk ismét egyenesen: a tandíj a magunkfajtákat kirekeszti az egyetemekről. A tanulás a mi időnkben sem volt ingyenes - én emlékszem -: albérlet, kollégium, különórák, nyelvórák, tankönyvek.
...
Ha azonban tandíj lett volna, kedves Barátaim, az már egy elkerülhetetlen és kivédhetetlen csapást jelentett volna a számunkra. Gondoljanak bele abba, mit érezhet ma egy diplomás házaspár, vagy mit érezhet egy munkás, aki látja a gyerekében a tehetséget, észreveszi a felvillanó észt, mit érezhet, amikor azt kell mondania, jövőre nem tudom fizetni az egyetemi tanulmányaidat. Ha nincs pénzed, nem tanulhat a gyereked! Ezt jelenti egész Magyarország számára a tandíj.
...
Én öt gyermeket nevelek. Ha bármelyik közülük azért nem tanulhatna, mert én nem volnék képes előteremteni a tanulásukhoz szükséges összeget, ha nem tudnám kifizetni a tanulás árát, akkor ezt én az életem kudarcának érezném, és ezért sohasem fogok belenyugodni abba, hogy Magyarországon tandíj zárja el a gyerekek előtti felemelkedés lehetőségét.
...
Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Nem tudom, Önök közül kik azok, akik elgondolkodtak a tandíj távlatosabb következményeiről. A tandíj ugyanis nemcsak az egyetemekről szorítja ki az okos, de szegény családba született gyerekeket, hanem előbb-utóbb a gimnáziumból is. Mert minek járjon gimnáziumba a gyerek, ha úgysem tudjuk majd utána fizetni az egyetemet? Az út vége belátható, nem a tudás alapú iparágakba, nem az igazi európai jövőbe kapcsolódunk be, még csak nem is az idetelepített gumigyárakban fogunk dolgozni, hanem a végén majd szemetet fogunk égetni, mint ahogy a harmadik világ országaiban teszik."
fidzsi 2012.12.07. 10:10:25
Üdv. fidzsi,droid de Magóg.
Farkantoán Chatpartner 2012.12.07. 10:17:04
2llkedő 2012.12.07. 10:24:20
Olyan gazdaságpolitika, és politika kell, ami nem eredményezi, hogy kisuttyanjanak. Ilyen egyszerű.
Radio Silicon 2012.12.07. 10:24:42
pjm 2012.12.07. 10:25:04
Farkantoán Chatpartner 2012.12.07. 10:26:57
Sajnos állatságot beszélsz. Mindenki oda igyekszik, ahol jobban megél. Gazdagabb országban jobban megél a képzett ember. Ezért kell gátat emelni a társadalom lerablása ellen. Kifejezéseddel: "ilyen egyszerű".
Fő a jó memória 2012.12.07. 10:32:11
Feltételezem, hogy akkor a 2008-as "szociális" népszavazáson is NEM-mel szavaztál a tandíj eltölrésére. Ugye?
VacakBlogHu 2012.12.07. 10:34:14
2llkedő 2012.12.07. 10:43:00
Esetleg vissza kell állítani a vasfüggönyt. Ilyen egyszerű.
hardw 2012.12.07. 10:43:48
felesleges a sok ügyvéd, mi? kussoljunk, ne védje az érdekeinket senki, nemigaz?
G_Norton 2012.12.07. 10:43:59
barata 2012.12.07. 10:47:38
zZz 2012.12.07. 10:51:21
De van egy nem is kis réteg, amely nem akar menni, maradni akar, mert akármiért (család, barátok, magyar nyelv, megszokta stb.). Viszont ha normális életet akar a gyerekeinek (még csak nem is magának), akkor kénytelen lelépni.
Sokan ezért léptek és fognak még lelépni. És ez a folyamat bizony a fidesz évei alatt felgyorsult, nem véletlenül.
Zuzu Petás 2012.12.07. 10:52:10
"De az az egyetemi ifjúság is az, amelyik a te adóforintjaidon kikupálja magát valami hyperkikönnyített, lezüllesztett tananyagon, majd a papírral kisuttyan nyugatra."
Na ilyen, amikor egy droid paraszt nyomja a mantrát, miközben ugyanazon mondaton belül ellentmond magának! Egy lezüllesztett, hyperkönnyített diplomával mi a faszt keresne nyugaton, te kretén? Gondolom, te is büfészakon végeztél, ha végeztél egyáltalán, vagy a frusztráció beszél belőled, hogy nem voltál képes még egy ilyen gyenge diplomát sem összehozni!
Alkibiadesz 2012.12.07. 10:53:30
(Ugyanez a "földesúri" mentalitás mutatkozott, meg Simicskó egy indexes újságírónak odavetett félmondatában is: "majd eldöntjük a ti SORSOTOKAT is".)
Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.12.07. 10:53:49
Egyébként vicces módon javarészt igazad van. Valóban kezdeni kellett valamit a kialakult helyzettel. A helyzetfelismerés tehát jó, a cselekvései hajlandóság is jó, csak az a fránya megoldás, annak van több mellékhatása, mint haszna a terápiának. Emellett pedig nagyon átláltszik a valódi szándék is (amiről a bejegyzés szól).
Egyébként pedig gondolkodj azon is, amint még nem gondolkodtál!
smartdrive 2012.12.07. 10:55:12
hehe, azzal úgy nem sokat ér. olyan nagyot akartál mondnai, hogy a mondat két fele kioltotta egymást
hardw 2012.12.07. 10:55:21
elkezdődnek majd a politikai bebörtönzések, a magánvagyon lenyúlása, az emberek elbutítása, aminek a világon semmi értelme, főleg ha az ember nyugaton élhet nyugiban is, és még külföldi senkiként is jobban megbecsülik, mint itthon született állampolgárként.
ebből a regisztrációs törvényből is az lesz, hogy elfogadtak egy nagyon gáz változatot, most majd kikönnyítik kényelmesebbre, az emberek meg örülnek, hogy dejó. közben meg, ugyanúgy lesz regisztráció.
amíg nincs nemzeti összefogás, egyre rosszabb lesz, és egyre lejjebb csúszunk.
Rive 2012.12.07. 10:57:53
A való életben ugyanakkor ilyen oktatás (nomeg általános hozzáállás) mellett a leghalványabb esély se marad rá, hogy pl. a nyugdijakat képes legyen kitermelni az állam, és mostmár messze nem csak valami több évtizednyi távoli jövőről van szó.
Azaz a végeredmény pont az elégedetlenség növekedése lesz.
georgie58 2012.12.07. 10:59:43
zZz 2012.12.07. 11:03:17
Ha a fideszt újra megválasztják, én mindent megteszek, hogy külföldre húzzak. Csak egy életem van nekem is.
lobaszopiatej 2012.12.07. 11:04:53
Legjobb ellenpélda: jogászok. Nehéz szak, szükség is van rájuk, csak éppen nem ilyen sokra.
Ami biztos, muzsikusokat/szónokokat/philosophereket nem szabadna (vagy csak kiemelten 1-2 tehetségesebbet) államilag támogatni.
georgie58 2012.12.07. 11:05:33
Gondoljátok, hogy törődnek ezek egy fikarcnyit is az ország végletes eladósítással, amit most csinálnak az eszement kötvénykibocsátásaikkal? Nem ők fogják majd megfizetni ennek sem az árát, amikor arra kerül a sor: "utánam az özönvíz" effektus. Malév, Gyulai Húskombinát, Magyarország ... csőd, csőd, csőd
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.12.07. 11:05:44
Orbán célja a tandíjjal a nemzet rombolása,
az MSZP célja a tandíjjal pedig a nemzet felemelése volt..
Agybeteg MSZP zombi vagy te is.
Rive 2012.12.07. 11:07:51
Rwindx 2012.12.07. 11:08:43
Ez a "meglátás" pont ugyanakkora faszság, mint maga a 10000 főre való csökkentésről szóló döntés.
De hová tűnt Columbo felesége? 2012.12.07. 11:11:30
Sokkal inkább az, miszerint ezt hogyan, milyen időtávval és milyen háttértanulmánok alapján vezetjük be. Aki jövőre érettségizik, annak a most bejentett változások arculcsapásként hatnak (hiszen 4 évig nem ebben a tudatban készült), és azt se felejtsük el, hogy akik bent vannak már a endszerben, azoknak nem érdeke, hogy tiltakozzanak, mert a vágás végeredményebn az ő elhelyezkedési esélyeiket növeli a munkaerőpiacon.
Az időzítés ergo hibátlan, hiszen tél van, a diákok nem fognak utcára menni, és ismerve a HÖOK 2008-as ténykedését, protestálásuk is inkább kamu díszlet csupán.
A mostani terv 1/3-ára csökkentené az államilag finanszírozott helyek számát, és már a részfinanszírozós képzésben tanulókat is röghöz kötné. Azt azért vegyük figyelembe, hogy nem az állam finanszíroz, hanem az adófizető. Az állam csak allokál, jövőre a futballstadinokra éppen 100 Mrd Ft körül - miközben az oktatástól sorra vonja el a pénzt és központosít.
Ez egyébként minden csak nem konzervatív politika, a posztíró tehát nagyot téved. Abban is, miszerint nem a (csak) libeárlisokat érinti ez, hanem mindenkit, így a fidesz szavazók gyerekeit is, hiszen aki bejut költségmentes képzésre, az nem biztos, hogy épp fidesz-szavazó szülők gyereke, és őt is röghöz köti a szerződése.
Az azonban igen furcsa (szépen fogalmazva), hogy az a párt amelyik nemzethalált kiáltott 2008-ban és az a HÖOK, amelyik ugyanakkor lefújta a tüntetést , most 180 fokos fordulatot véve viszonyul a témához.
@Farkantoán Chatpartner:
"ez az "ilyen egyszerű" olyan nyálas, hogy integritásom kedvéért inkább tartózkodj tőle."
A kifejezés nem nyálas, de integritásom kedvéért fogalmazzuk át: közhely. S mint közhely, igaz is - ettől közhely. A látható gazdasági irány nem sok jót vetít előre. Hiába képzünk szakembereket, ha nem fizetjük meg őket. Mert ha nem fizetjük meg őket, akkor a tudásukat klvázi nem ismerjük el - de akkor milyen alapon szedünk e tudás tanításáért pénzt?
Másrészt:
"Mindenki oda igyekszik, ahol jobban megél. Gazdagabb országban jobban megél a képzett ember. "
Ha itthon, a hazádban, ahol szüleid, testvéreid és gyerekkori barátaid is élnek, egy elfogadható élethez elegendő bért tudsz kapni, akkor nem fogsz elmenni nyugatra, de legalábbis, sokkal kevesebben teszik meg ezt (a magyarok nem túl mobilok, elég ha az ország kelet-nyugati összehasonlítását nézem, nem vándorolnak oly sokan Szabolcsból Győr környékére). Bármennyire furcsa is, nem minden a pénz, vannak más motívumok is.
Az a baj, hogy az ország élhetőségi szintje sokat süllyedt, s nem csak az anyagiak, hanem a jövőkép, a tervezhetetlenség és a rossz mentális közhangulat miatt mennek el az emberek olyan országokba, ahol szabadabbnak, fontosabbnak érzik magukat - akár mosogatófiúként is. Ahol van előttük perspektíva, ahogy szokás ezt mondani.
A tudás ugyanis itthon egyre kevésbé számít, ezt érezteti a regnáló hatalom oktatáspolitikája (minél hamarabb ki a munka világába, a szalag mellé, vagy közmunkára).
politologus · http://politologus.blog.hu 2012.12.07. 11:12:06
szemtanú 2012.12.07. 11:14:26
Így van, kb. ezer éve!
Fő a jó memória 2012.12.07. 11:14:29
Ha így megy tovább, nemsokára kiderül, hogy vizitdíj is kell.
Gandhi szellemében 2012.12.07. 11:15:51
"2. Hogyan lehet elérni, hogy a tízezerbe csak Orbán hívei kerüljenek be?"
Csak figyelj...
Az állami vállalatok vezetői már fideszesek. A második sorban már fideszesek vannak. A rendőri vezetőket most szűrik, havonta cserélnek le 10-15 kapitányság-vezetőt. Ha megvan, mennek tovább az alsóbb szintekre. Az oktatási intézmények vezetőinek a szerződése, mivel az önkormányzattal szerződtek, január 1-gyel lejár, az újakat ők nevezik ki. A Hoffmann-tervben iskolabezárások, és 10ezer pedagógus elbocsátása szerepel. A már fideszes iskolaigazgatók - kétséged ne legyen, - a Kubatov-listák alapján döntik el, ki megy, és ki marad. A kórházakat már államosították, a teljes kórházi vezetés lecserélve, haladnak az alsóbb szintek felé.
Közben pedig nézd meg: egy ellenzéki gondolkodású vállalkozás nem kap megrendelést. Ha valamelyik cég ellenzéki gondolkodót támogat, arra kiszáll a NAV. Az állami földeket is szűk körön belül osztják, a közbeszerzések is le vannak vajazva.
Az új államigazgatási rendszer a járások, ami ugyan ütközik az Uniós céllal, a régió-mérettel, de legalább jó sok van belőle, és színtiszta párt-droid klientúra. A közigazgatás egyéb részei pedig jelentőségüket vesztik azzal, hogy a járások átveszik a feladatokat. A létszámleépítés a Kubatov-listák alapján...
Soroljam? Holnap reggelig tudnám...
Hamarosan annak, aki nem az ő szekerüket tolja, se munkája, se élettere nem marad. Hát így lesz a 10ezer jómódú fideszes.
Nem ötletet akarok adni, de mivel mindent szubjektív pontok alapján döntenek el, feltehetően a felvételinél is lesz ilyen, ahogy a Testnevelési egyetemen is be lehet írni a meg nem szerzett osztályzatokat az államvizsga napján. Amire eleve nem is jelentkezhettek volna... Nem kell hozzá más, csak egy fideszes képviselő apuka. Szóval a jó anyagi háttér sem lesz feltétel, de még a jó tanulmányi eredmény sem, apuka pártmunkája alapján kerül be a kisdiák az ingyenes képzésbe.
Flúgatlan 2012.12.07. 11:17:16
Na, ez hogy gyütt ki?
Ki vagyok akadva a keretszámok megnyirbálásán, az biztos. De hogy a keretszám-csökkentés hogyan hat orbáni értékrendtől való viszony függvényében szelektíve, az nem világos.
Orbán hívei gazdagabbak? Az elit, a haverok biztos, de ez nem országos tétel. Az MSZP-s, DK-s holdudvarban inkább több a tehetősebb család, akik a spontán privatizáció idején megszedték magukat. Az ismeretségi körömben ez nagyon egyértelmű. Törnek fölfelé a fideszes családok is a kapcsolatok révén, de ez még messze nem éri el a 80-as évek végén, MSZMP-vonalról startoló vállalkozók rétegének számosságát. Akik közt vannak mára fideszessé vált egyének is, de nem ez a jellemző.
Felelőtlen, rossz lépés ez a keretszám-csökkentés, de nem azért, amiről a cikk ír, hogy ez Orbánhoz való viszony szerint szelektálna.
szemtanú 2012.12.07. 11:22:34
42 évesen engem is "arcul csaptak" 1990-ben, amikor teljesen megváltoztatták az addigi szabályokat.:) Teher alatt nő a pálma - szól a mondás.
Zuzu Petás 2012.12.07. 11:25:40
Úgy hogy megint bevezetik a szóbeli felvételit, majd azt nagyobb súllyal veszik figyelembe, mint az írásbelit. Aztán már mehet is pofára.
Emlékszel a viccre, amikor a nem protekciós mindenre tudja a választ a felvételin, ezért a II. világháború áldozatait név szerint kérdik tőle?
tonypek 2012.12.07. 11:27:02
mim 2012.12.07. 11:27:37
Közép- ill. hosszútávú terei a szavazóbázis növelésére és megtartására fókuszálnak. Ezt két fél képpen érheti el:
#1: olyan életteret teremt ami jobb, vagy belátható időn belül jobb életszinvonalat biztosít.
#2: kiírtja ill. ellehetetleníti minden ellenfelét, így ideológiai oladlon túlharsogja, vagy lényegében megszünteti a veszélyt.
Teljesen nyilvánvaló, hogy a kettes verziót részesíti előnyben.
Működését tekintve a lakásmaffiához hasonló. Miután beeteti a célpontot, egy gyors aláírással a valójában pont az ilyen taktikák akadályozására létrhozott szabályokból és törvényekből készít védelmi rendszert.
Mint egy vírus, ami magát a szervezetet fordítja maga ellen, annak saját erőforrásait felhasználva, de sosem annak érdekében terjed és szaporodik.
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.12.07. 11:27:45
Ezek szimplán elmebetegek.
Vagy tényleg elmekórtani paranoid képzelgés súlyos esete éll fent ezeknél, vagy az MSZP fizet nekik, hogy itt rettegjenek, és vadabbnál vadabb baromságokkal szórakoztassák egymást.
Más variáció nincs. 70 IQ felett ezeket senki nem szopja be.
Forgács W. András · http://geekz.444.hu 2012.12.07. 11:30:04
Fő a jó memória 2012.12.07. 11:30:10
Amikor életed szerelme, Orbán Viktor olyanokat beszélt, hogy idézem "A tandíj ugyanis nemcsak az egyetemekről szorítja ki az okos, de szegény családba született gyerekeket, hanem előbb-utóbb a gimnáziumból is. Mert minek járjon gimnáziumba a gyerek, ha úgysem tudjuk majd utána fizetni az egyetemet? Az út vége belátható, nem a tudás alapú iparágakba, nem az igazi európai jövőbe kapcsolódunk be, még csak nem is az idetelepített gumigyárakban fogunk dolgozni, hanem a végén majd szemetet fogunk égetni, mint ahogy a harmadik világ országaiban teszik." akkor rá ugye véletlenül se mondtad, hogy elmebeteg?
Rive 2012.12.07. 11:30:11
Szóval akkor az idősek meg a sok munkanélküli (meg a többi) talán lesz szives legközelebb felelősen választani - és utólag nem nyígni a következményeken.
tom28 2012.12.07. 11:32:46
tenytar.blog.hu/2012/12/06/agrar_korkep_a_foldesurak_visszaternek?utm_source=ketrec&utm_medium=link&utm_content=2012_12_07&utm_campaign=index
Wallstreetbull 2012.12.07. 11:37:39
"Orbán nem konzervatív. Ne terjesszük ezt a mítoszt"
Több féle konzervatív van. Orbán természetesen nem egy Helmut Kohl, nem egy Margeret Thatcher formátumú konzervatívizmus, hanem egy ásatag, félázsiai, autokrata konzervativizmus képviselője.
Mint helyettese Semjén Zsóti, aki Mick Jaggert az ördögnek tartja, és nem tréfából ! :) kepviselofunky.blog.hu/2012/11/20/semjen_nem_lopott_a_rolling_stonestol
"Hogyan lehet elérni, hogy a tízezerbe csak Orbán hívei kerüljenek be?"
A kérdés rossz. Nem azt kell elérnie a Fidesz-klánnak. hogy a tízer nemfizetős helyre a híveik kerüljenek, hanem azt, hogy akik a társadalmi (hatalmi, gazdasági, szociológiai) folyamatokat átlátják majd (jogászok, közgazdások, társadalomkutatók), s aki ezáltal terjeszthetik majd, hogy a Fidesz-klán a Rákosi-klán óta a legkártékonyabb paraziták az államhatalom élén, azok csak súlyos pénzekért szerezhessenek diplomát. Ezzel az Orbán rezsin több legyet üthet egycsapásra:
Egyrészt kevesebben választják ezeket a pályákat, másrészt a szegénysorúak tehetséges gyerekei más pályára mennek, miáltal az ezen a szakokon végzők kevéssé tehetségesek, és tehetős családból való származásuk miatt a társadalmi problémákra, az elnyomásra kevésbé fogékonyak lesznek !
Ki van ez találva ! A költségvetési hiány leszorításának kényszere csak blabla ebben az esetben (lásd diákhitel kamttámogatás) !
tonypek 2012.12.07. 11:38:33
wip 2012.12.07. 11:38:51
Hiányolom a baloldali összefogást. Nagyon szétforgácsolódtak-szétforgácsolódnak a baloldal erői, és akár tetszik egyeseknek, akár nem, hiányolom az igazi kommunistákat a baloldalról! Sajnos, mióta KÁDÁR JÁNOS meghalt, azóta nincs létbiztonságunk!
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.12.07. 11:40:11
A tanulatlan szavazó a jó fidesz szavazó!
G.I.J. 2012.12.07. 11:40:47
Széchenyi István
wip 2012.12.07. 11:41:11
Radio Silicon 2012.12.07. 11:44:18
2. Úgy láttam a hírekben, hogy az ingyenes helyeket ugyan csökkentették, de növelték a kedvezményes költségtérítéses helyek számát.
3. Eddig is a tehetősebbek jártak egyetemere, mert általában a tehetősebb családok ösztönzik tanulásra a gyermekeiket. Így eddig a szegényebbek adójából finanszírozták a gazdagabbak egyetemi tanulmányait. Most ez máshogy lesz. A tehetséges gyerek továbbra is sok támogatásban fog részesülni.
szemtanú 2012.12.07. 11:47:26
wip 2012.12.07. 11:47:43
Eino81 2012.12.07. 11:49:02
Hát, én egy évig keresgéltem otthon munkát, de valamiért egy rendes, szorgalmas, 5-7 nyelven beszélő egyén nem kellett senkinek, így megelégeltem, és kijöttem külföldre. Orbán várhatja, hogy 2018-ban majd visszamegyünk, a faszt... Itt megbecsülnek, megfizetnek, miért mennék haza?
Wallstreetbull 2012.12.07. 11:51:04
Sok nyugdíjast ismerek, akik úgy szemlélik a világot, hogy "Én már éltem eleget, ha muszáj, megleszek majd kenyéren és vízen is, de hogy még a gyerekeim, sőt az unokáim is egyszerre sz*rabbul élnek, és még a jövöjét is elveszik, az már nekem is sok !"
El periodista 2012.12.07. 12:00:12
Az, hogy miként garantálják, már fentebb leírták. Ráadásul a listázás már általámnos iskolában elkezdődik - ki megy hittanra (a kereszténység, de csak az, kurva fontos ám!), s ki "egyszerű" erkölcstanra. Nos, elárulom neked, az utóbbiak eleve hátránnyal indulnak. Gyomorforgató, de mi meg végignézzük.
Pedig soknan pofázzuk régóta, hogy ezt a csapatot nem szabad a húsosfazék közelébe engedni (ez Fodor távozásával vált nyilvánvalóvá még annó, de legkésőbb az első kormányzásuk idején). Csakhát az átkos nyolc év alatt éppen felnőtté (értsd: szavazóképessé) vált egy olyan nemzedék, aki mondjuk az első regnálásuk idején 10-12 éves volt, s rohadtul nem vágta, mi a helyzet. Kitől tanulta volna meg? Savazott agyú szüleitől, akik mondjuk helyzetben voltak?
Sir Galahad 2012.12.07. 12:07:22
Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2012.12.07. 12:08:21
Jó pap mindig holtig tanul,
Attól marad friss az elme
S nem hánykódik álmatlanul
Üres fejjel őkegyelme.
Rossz papnak meg rest az agya,
Tanulás helyett is felejt.
Nem a kezdetektől gyagya,
Idő múltán lesz csak selejt.
Butasága fertőz, pusztít,
Rombol tanárt s egyetemet.
Bús düledéket gyárt, husztit,
S romhalmaza jövőt temet.
Jó pap hat, alkot, gyarapít,
S tanít végre jó emberül
Humánt, reált, no meg a π-t,
És a haza fényre derül.
ILLUSZTRÁLVA:
fradyendre.blogspot.hu/2012/12/tantan.html
De hová tűnt Columbo felesége? 2012.12.07. 12:09:58
Az 1. pontban megfogalmazott véleményeddel egyetértek. Kell tandíj. A kérdés a hogyanon és mértéken van.
2. pontod.
Igen, több lesz a részképzés, de ez is röghözkötő lesz.
A kérdés továbbra is ez: jó ez az rány és milyen a karok és szakok közötti megoszlása?
Írtam már: focistadionok 100 Mrd-ja nem fáj az államnak?
Viszont a 3. pontoddal nem értek egyet teljesen:
"Eddig is a tehetősebbek jártak egyetemere, mert általában a tehetősebb családok ösztönzik tanulásra a gyermekeiket. Így eddig a szegényebbek adójából finanszírozták a gazdagabbak egyetemi tanulmányait. Most ez máshogy lesz. A tehetséges gyerek továbbra is sok támogatásban fog részesülni."
Ha valóban a szegényebbek gyerekei vannak az egyetemeken arányaiban kisebbségben akkor viszont az ő gyerekeik vannak a szakmunkásképzőkben túlsúlyban. Ismerek gázszerelőt, aki igen jól keres és rengeteg olyan szakmunkás van , aki szintén külföldre ment dolgozni - őt nem köti továbbra sem röghöz semmi. Ez azért érdekes - miért csak az értelmiséget akarja röghöz kötni az állam???
A tehetséges gyerek továbbra is sok támogatásban fog részesülni? No igen, de röghöz is kötik, és többmilliós tartozással fut neki az életnek. Külföldre csak korlátozottan mehet, itthon pedig sokkal rosszabb a bér. Akit nem kötnek röghöz, az meg tehetősebb (jogász, közgazdász képzés), ergo ide szegényebb kölöknek nem sok esélye van menni, ergo itt a csóróbbak vannak erősen korlátozva. Vagy: diákhitel, ami a kamattámogatás miatt szintén állami pénzt emészt fel, ergo kissé fals a spórolós logika.
Sok hiba van ebben, azt hiszem.
Jenyei 2012.12.07. 12:11:46
campobaszo 2012.12.07. 12:12:20
A "kedvezményes" helyek most sem keltek el,pedig 5 ezer volt csak,hogy lesz igény akkor 30 ezerre.
"Így eddig a szegényebbek adójából finanszírozták a gazdagabbak egyetemi tanulmányait. Most ez máshogy lesz.A tehetséges gyerek továbbra is sok támogatásban fog részesülni. "
Máshogy bizony,mert be sem fog jutni a szegény családból érkező.
VacakBlogHu 2012.12.07. 12:15:44
Wallstreetbull 2012.12.07. 12:19:38
óriási, máig ható károkat okozva, mely fokozta lemaradásunkat a Nyugattal szemben !
Ennyiben Orbán-klán a Rákosi-klán reinkarnációja.
Radio Silicon 2012.12.07. 12:23:28
Wallstreetbull 2012.12.07. 12:26:08
A jelenlegi kormányerőnek nem az volt a baja, hogy az előző kormány nem adott semmilyen segítséget a tandíj kifizetéséhez, hanem eleve a tandíjat mint ELV-et támadta, nemzethalál vízióját hörögve, és dobta ki az EGÉSZET.
Arra, hogy a fizetés max. 4 %-a a törlesztés, tudsz egy linket ?
És mi van, ha nem kap munkát ? Merthogy amilyen lejtőn van az ország, ma már ez a legvalószínűbb szcenárió !
fizetekmegegysort 2012.12.07. 12:27:09
Az említett törvények még sehol. Ha a közig kifizeti a hitelt, miből teszi? Az adónkból.
Másrészt Viktor ígért már fűt -fát, lásd egyéni nyugdíj számla. Az sincs. Miért lenne igaz az átvállalàs és az adókedvezmény? És ha igaz, hány mp alatt lehet semmissé tenni a kétharmaddal? Ki hisz a hetente Alkotmányt módosító bagázs bármelyik törvényében annyira, hogy 5 évre eladósítja magát több millára és így kezdje az életét?
És végül: 2 hónappal a felvételi előtt ezt tenni pofátlanság. Hirdesse ki 2 évre előre, hogy fel tudjon készülni a felvételiző. Sok család kidobott egy csomó pénzt az ablakon, mert évek óta toljàk a gyereknek a különórákat, erre kiderül, hogy pl olasz szakos bölcsész képzés csak pénzért lesz. Azt meg nem tudják fizetni.
campobaszo 2012.12.07. 12:29:24
dr. Wilbur Swain 2012.12.07. 12:32:51
érdekelnek itt valakit a részletek? az a lényeg, hogy a baltásorbánt megint lehet szidni
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.12.07. 12:34:24
az allam versenyezzen az adomert, vagy elmehet a picsaba, fizetem annak az allamnak, amelyik megerdemli.
tessek olyan allamot csinalni, ahonnan nem menekulnek az adofizetok. kicsit, szerenyet, szolgalatkeszet, atlathatot...
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.12.07. 12:37:10
az meg egyre kisebb es kisebb....:-)
Csetepaté márki 2012.12.07. 12:39:08
Hät igen, a tandij. Vegyük az USA-t.
Következtetes: USA=Eszak-Korea
Nem kellene felszolitani az USA-t, hogy hagyjon fel a diktaturäval?
Fő a jó memória 2012.12.07. 12:40:34
De hová tűnt Columbo felesége? 2012.12.07. 12:42:56
A tandíjjal nincs gond, valamit valóban kezdeni kell a felsőoktatással.
A probléma:
2008, tandíj: nemzethalál
2012, tandíj: igen, és 1/3-ára vágott állami finanszorázú hely.
Melyik a hazugság?
Közben meg: stadionok, rossz gazdpol, pazarló állami apparátus, etc...pont azért bajos mindez, mert nincs olajvagyounk.
Spórolni kellene és ésszel tolni a pénzt az oktatásba, mert nyersanyagkincs és szétvert mezőgazdaság híján ez az egyetlen kitörési pont maradt nekünk, magyaroknak.
Amit GSZA mond, azt pedig kérem, tessék fenntartással kezelni. Tapasztalat szerint.
dr. Wilbur Swain 2012.12.07. 12:46:01
persze, ezek valós problémák, erre nem is nagyon kapunk választ
azt viszont naivság feltételezni, hogy valaki ugyanúgy politizál ellenzékből és kormányon is
campobaszo 2012.12.07. 12:46:13
Vinnie Jones 2012.12.07. 12:50:41
fizetekmegegysort 2012.12.07. 12:55:03
De hová tűnt Columbo felesége? 2012.12.07. 12:55:07
"azt viszont naivság feltételezni, hogy valaki ugyanúgy politizál ellenzékből és kormányon is"
Erre csak egy dolgot tudok válaszolni: ezek szerint az "elmúltnyolcévezés" és a "Gyurcsány hazudik!" csak üres frázis, hiszen az mszp és GYF sem tett mást, csak másként politizált kampányban mint kormányon, igaz?
Baromság. Tudjuk, hogy nem így van. A demokráciában az (lenne) a szép, hogy a hatalom számonkérhető.
Választóként jogom van naivnak lenni, jogom van ahhoz, hogy csodálkozzak, ha egy poltikai párt merőben mást mond valamiről most, mint korábban.
Persze, a cél más: akkor a hatalom megszerzése, most a megtartása.
Jogom van ahhoz is, hogy ne nézzen az aktuális hatalom teljesen hülyének (vagy félázsiainak - Árpád vezérünk, ha hallaná ezt, haj!) és leginkább jogom van ahhoz is, hogy az utolsó percben döntsem el szavazok-e, s ha igen, kire és miért.
Pszt! 2012.12.07. 12:56:25
igazi hős 2012.12.07. 12:58:41
dr. Wilbur Swain 2012.12.07. 13:00:13
@De hol van Columbo felesége?: így van, ezekhez mindenkinek joga van (bár ezzel az utolsó perccel nem feltétlenül értek egyet, két hét nem olyan nagy idő)
2llkedő 2012.12.07. 13:02:20
Aki "Á"-t mond, mondjon "B"-t is?
Ha valaki számára az ország érdeke a fontos, akkor bizony olyanokat kell mondania ellenzékben, amit kormányzati pozícióban is vállalni tud.
Nem az üléspont határozza meg az álláspontot!
De hová tűnt Columbo felesége? 2012.12.07. 13:03:30
Azért az USA-hoz mérni kis hazánkat, elég merész példa és nem is állja meg a helyét. Szerintem...
Más ország (több állam szövetsége), más (politikai)kultúra, más demokráciafelfogás, más gazdasági erő, jóval több és mobilabb lakos, multikulti összetétel...sorolhatnám.
Ott sem megy minden jól, ez igaz, de fejlettségben fényévekkel előttünk járnak.
Az amerikai egyetemek tele vannak valós ösztöndíj programmal és a jobbak (akik a világ TOP 50-ben is benne vannak) a piac törvényei szerint joggal szednek pénzt a tudástranszferért.
dr. Wilbur Swain 2012.12.07. 13:04:14
Sir Galahad 2012.12.07. 13:05:08
2llkedő 2012.12.07. 13:06:43
Tudják-e vállalni azt, amit korábban tettek, mondtak? Itt nem a választási kampányról van szó.
Sir Galahad 2012.12.07. 13:07:07
windex 2012.12.07. 13:12:18
rabelais · nacifacebook.blog.hu 2012.12.07. 13:12:52
De hová tűnt Columbo felesége? 2012.12.07. 13:13:06
"bár ezzel az utolsó perccel nem feltétlenül értek egyet, két hét nem olyan nagy idő"
Másként látom.
Idemásolom régi nyünyükémet, kérlek olvasd el és gondolkodj el rajta.
****
Gondolatkísérlet a kedves vevőről, a boltosról és a jégkrémről...
A bolt előtt még nem tudod, hogy veszel-e jégkrémet (narancsos?, szegfűs?, zöldmoszatos?, stb...) de ezt amúgy is a bolt előtt, kint kell regisztrálnod (korábban, mert a boltos így dönt).
Nem regisztrálsz, mert bár van rá pénzed, akkor éppen nincs kedvedre egy jégkrém se (se narancsos, se szegfűs, se zöldmoszatos).
Aztán a regisztráció lejárta után egyszer bemész a boltba és bent mégis úgy érzed: "Húúú, de megennék egy jégkérmet (mondjuk narancsosat), nyami!", de már nem vehetsz (hiszen nem regisztráltál erre korábban), így jégkrém nélkül távozol).
Ha nem regisztráltatanak előre, akkor a boltban a fagyishűtőnél is dönthetsz, (sőt, még a pénztártól is visszafuthatsz, amíg nem fizetsz), hogy mégis veszel jégkrémet.
Mikor jár jól el egy boltos: ha regisztráltat, s így egy jégkrém eladása utáni haszonról vélhetően sok esetben lemond, vagy ha nem regisztráltat, s így van esélye, hogy minden kedves vevő, aki megkívánja, egy jégkrém megvásárlásával hozzá járuljon profitjához?
Ugye, nem kell mondanom: a bolt az állam, a jégkrém a szavazatod, a pénzed a szavazati jogod, a boltos profitja pedig az a társadalmi hasznosság, hogy a szavazók igen nagyszáma szavazhat, ergo a végső eredmény szélesebb társadalmi véleményem nyugszik, legitimitása igen erős.
Alapesetben még nem találkoztam olyan boltossal, aki regisztrációhoz kötötte volna, hogy vásárolj nála jégkrémet, ha egyébként van rá pénzed. Ezt ugyanis profitja bánhatja...
***
Tegyük hozzá:
az a szavazat, amit egy megrögzött fideszes vagy mszp-s szavazó húz be zsigerből (mert ő már most tudja, hogy regisztrál és kire fog szavazni, ergo ő kvázi tudatos szavazó a néphit szerint) UGYANANNYIT ér minden tekintetben azzal a szavazattal, amit egy perccel urnazárás ellőtt dob be egy addig hónapokat agyaló, vagy csak pillanatnyi benyomás, érzés alapján döntő, a néphit szerint nem tudatos szavazópolgár.
fizetekmegegysort 2012.12.07. 13:15:55
De hidd el, nem akarlak meggyőzni. Ha Te nyugodt szívvel arra buzdítod a gyerekedet, hogy vegye csak fel a diákhitelt, mert Viktor bácsi megígérte, hogy nem kell visszafizetni, tedd. Az adós rovátkában a szerződèsen nem GSZA és nem Viktor neve fog szerepelni, hanem a gyereké. Ha Neked GSZA szava garancia sok millàra, az a te dolgod.
Wallstreetbull 2012.12.07. 13:17:52
windex 2012.12.07. 13:19:08
fizetekmegegysort 2012.12.07. 13:20:16
Wallstreetbull 2012.12.07. 13:21:02
Nem tudtál. A linkben 4-12 %-ról van szó.
Bocsi.
És egy szó sem arról, mi van, ha az illető munkanélküli lesz !
Wallstreetbull 2012.12.07. 13:27:28
windex 2012.12.07. 13:35:00
windex 2012.12.07. 13:48:13
vasgyuszi 2012.12.07. 13:49:49
Hát nem szimpla gonoszság, hanem vegytiszta hazaárulás, amiért a gumicsiz´mas paraszt által favorizált helyeken akasztás jár! Amúgy is egy gerinctelen féreg, de így arconfosni magát, hogy nincs, aki meglincselné érte, hát ez nem semmi. Tiszta kabaré.
vgab 2012.12.07. 13:50:54
windex 2012.12.07. 13:51:53
Vinnie Jones 2012.12.07. 13:56:59
windex 2012.12.07. 13:59:50
Dolgozónép 2012.12.07. 14:02:21
fizetekmegegysort 2012.12.07. 14:03:34
A jelenlegi csak tanulmányi alapon ad tandíjmentességet, tehát az eleve jobb szociális helyzetben lévőket támogatja (ugye nem kell elmagyarázni kinek könnyebb felvételire készülni, az elit gimiből jövő budai egykének, aki néhány külföldi nyelvtanfolyammal és különórákkal támogatott, vagy a borsodi kis faluból városi gimibe naponta ingázó szegény gyereknek, aki még otthon is besegít a háztájiba?). Magyarul pont az fog ingyen tanulni, akinek eddig is megvolt minden anyagi lehetősége a felkészülésre, és az veszi majd fel a hitelt, aki hátrányosabb helyzetű. Nyilván lesz néhány szuperzseni kivétel, de a rendszer többnyire mélyíti a társadalmi szakadékot. Pedig az oktatás egyik lényege pont az lenne, hogy esélyt adjon.
windex 2012.12.07. 14:03:44
windex 2012.12.07. 14:06:31
napról napra 2012.12.07. 14:06:43
windex 2012.12.07. 14:10:43
fizetekmegegysort 2012.12.07. 14:16:27
A mostani nekem azért gáz, mert olyan érzésem van, hogy:
- fiúk, kivonjuk az oktatásból a lóvét, hogy jók legyenek a tervszámaink
- aztán bevezetjük a tandíjat, de férőhely csökkentésnek hívjuk
- az egészet az Államkasszába irányítjuk, majd Laliékon keresztül kitalicskázzuk az országból
- a Bandi közben megszellőzteti, hogy a Diákhitelt nem kell majd visszafizetni mert megtámogatjuk
- ha bukunk 2014-ben, akkor fájjon a kamattámogatás meg az ígéreteink miatt az utódunk feje
- ha nem bukunk majd ráfogjuk az eu-ra, IMFre, világgazdasági helyzetre, és aszongyuk, bocs, mègse tudjuk ezt átvállalni
lobaszopiatej 2012.12.07. 14:27:55
Konkrétumok? Érvek? Mely állításom alapján hülyézel le?
De hová tűnt Columbo felesége? 2012.12.07. 14:30:57
"pech, nics diplomám :-) "
Az észt és az intelligenciát nem diplomában mérik.
Neked meg ezekből bőven van.
Peches pedig akkor lennél, ha diplomád lenne, de fentiek nem.
;-).
windex 2012.12.07. 14:31:57
windex 2012.12.07. 14:35:10
"nem vagy se maszop, se fidesz párti"
helyesen:
nem vagyok se maszop, se fidesz párti - kiegészítés: a magam oldalán állok, a harmadik pólus vagyok :-)
fizetekmegegysort 2012.12.07. 14:43:26
Hasonlóktól mászok én is falra, mint te. :( és nem vagyok se fideszes, se maszopos. :) józan észt és szakertelmet (gazdaságit) támogatnék, ideológiák nélkül.
windex 2012.12.07. 14:43:56
a jogászképzésről pedig: nem valóságszerű az a szemlélet, hogy aki jogásznak tanul, az is lesz, és ez felesleges. a jogi egyetem elvégzése elsősorban kulturális, műveltségi hátteret ad, ezért is lesz sok jogot végzett emberből, tanácsadó, közszolga, újságíró, nyomozó, stb. vagyis a társadalom felszívja azokat, akik jogot végeztek. ha pedig túl sokan végzik el a jogot, de nem a szakmájukban - de még a közelében se - helyezkednek el, az se baj, mert egy kulturáltabb, mondjuk kertész, vagy asztalos, vagy munkavédelmi szakember jobb, mint egy tahó. nemde?
ha pedig bántó lett volna az előző hozzászólásom, ezúton kérek tőled elnézést :-) béke, barátság, eszmecsere
windex 2012.12.07. 14:47:23
De hová tűnt Columbo felesége? 2012.12.07. 14:49:46
Véleménydhez két pontban is hadd tegyek hozzá valamit.
" jogászok. Nehéz szak, szükség is van rájuk, csak éppen nem ilyen sokra."
Jogász.
Állítólag nem olyan durván nehéz szak, persze, kell hozzá ész, de legfőképp: kitartás, hogy értelmezve tudd végig olvsani mindazt a könyvhalmazt, amit tantárgyként feladnak. Jogász barátaimtól hallom ezt, így az infó nem saját tapasztalat.
Hogy mennyi jogászra van szükség?
Ha kis hazánk kormányának az lenne a víziója, hogy Budapestből/Győrből/Szegedből/Miksolcból/Debrecenből/Pécsből regionális jellegű, de nemzetközi tudásközpontokat hoz létre, számos cég letelepedését forszírozza és nem a szalagmunka típusú társadalmat preferálja (mert sajnos inkább ez látszik), akkor hidd el, igen sokra lenne szükség: még közgazdászból is.
E magyar városok lehetnének valós országrégiós központok (ne feledjük, egyetemi városok), ami vonzaná a könnyűipart és a szolgáltató cégeket is. Nőne a foglakoztatottság, a GDP, a turizms, nem sorolom: számos jó hatása lenne.
Látsz ilyen irányú, komoly és átgondolt fejlesztésre bárminemű jelet? Ugye nem. Ezért annyi jogász lesz, amennyit az egyre fogyó magyar cégel és leányvállalatok és a privát szféra felszív. Zéró progresszivitás.
"Ami biztos, muzsikusokat/szónokokat/philosophereket nem szabadna (vagy csak kiemelten 1-2 tehetségesebbet) államilag támogatni. "
Épp most van az, hogy 3 magyar világhírű zenész is Grammy-díj várományos.
Seattle-ben (Bruce Lee nyugszik eme ény-amerikai városban) évente 2000 nagversenyt adnak - óriási a turizmus. Vagy mondjuk Salzburg, Bécs. A zene (a kultúra) az egyik legnagyobb turista vonzerő, és akik erre kíváncsiak, azok költenek is.
Nem szabad jelentősen megvágni a bölcsész, vagy humán jellegű értelmiségiek számát, nem tenne jót a közéletnek, a tudomáyos életnek. Vannak olyan területek, amik működése csak nagyon áttételesen forintosítható, de nagy szükség van rájuk, hogy a most felhalmozott tudást legyen elegendő tudós, aki tovább viszi.
Ott, ahol sok mérnököt, biológust és informatikust képzünk, mert ebből jön a GDP, ugyanúgy szükség van bölcsészekre, művészekre is. Nem lehet köztük nagy űr, ez igen rossz irányba terelné a társadalmat. A tudományágak között van némi korreláció, nem szabad szakbarbárosodni.
windex 2012.12.07. 14:50:13
a "pech" nem magamra vonatkozott, hanem kritikusomra, aki arra következtetett, hoyg diplomás vagyok, és ez volt az általa gyakorolt, rám irányuló leszólásának vezérfonala :-) hehe
köszönöm a jó szót!
fizetekmegegysort 2012.12.07. 14:50:52
kzoltana 2012.12.07. 14:52:03
www.vagy.hu/tartalom/cikk/3457_a_batrak_igazsaga
lobaszopiatej 2012.12.07. 14:52:25
windex 2012.12.07. 15:04:15
Aureliano Buendía ezredes 2012.12.07. 15:06:23
Jót fognak rajtuk röhögni azok nyugatról, egy zsíros állásból, akik kiköhögték a tandíjt.
lobaszopiatej 2012.12.07. 15:06:52
Itt az a gond, hogy ehhez kicsi az ország.
El kellene dönteni, hogy most akkor
- stadionokat építünk
- nyugdíjat emelünk
- kisebbséget integrálunk
- olimpikonokat nevelünk
- nagy létszámú demokráciát tartunk fenn (mint ma)
- "ingyenes" eü-t
stb...
Ehhez képest az említett végzettségű ismerőseim pályaelhagyók és a béka segge alatt keresnek (= vegetálnak).
Az általad említett szakmák pl. dugig telítettek. Lehet itt művészeket nevelni, de kérdés mennyi az annyi. Beszéltem már művésszel akinek nem az egyetem elvégzése volt probléma hanem kikerülni és megtapasztalni a csóróságot.
Egy biztos: ha mindent akarunk, a görögök sorsára jutunk.
De hová tűnt Columbo felesége? 2012.12.07. 15:14:25
Köszönöm a választ - amiben ki is mondtad a valót: el kell dönteni, hogy mit akarunk.
Tudásalpú, progresszív társadalmat (annak minden hibájával, de benne a lehetőséggel, hogy ettől jobb lesz,
vagy szalagmunkás-alapú társadalmat, benne zéró jövőképpel a tömegek számára.
Ne csak a felsőoktatásra gondolj, egészében kezeld au oktatást, már az óvodától (hiszen az is oktatási intézmény)
Támogatom a tandíjat, de nem így, ahogy most tervezik. (éles vágással, időben, pénzben, lehetségben).
Sir Galahad 2012.12.07. 16:52:19
Sir Galahad 2012.12.07. 16:53:55
Sir Galahad 2012.12.07. 16:57:01
windex 2012.12.07. 17:37:51
fizetekmegegysort 2012.12.07. 17:49:19
Nem beszélve arról, hogy ha mindez mégis megvalósulna a végén többe kerül az adófizetőknek, mintha maradna a nem fizetős rendszer, mert a kamattámogatàs és a visszatérítés együtt vagyonokat visz el.